Jeg får ikke til å sende e-post. Feilmelding: Relaying denied eller We do not relay

Sist oppdatert den April 22, 2018 18:44 av Bjørn Ove Kristiansen

Feilmeldingen relaying denied får du dersom du i ditt e-postprogram ikke logger på vår e-postserver med ditt brukernavn (=din e-postadresse) og passord før e-posten din blir forsøkt sendt. 

Som standard logger en rekke e-postklienter ikke på med brukernavn og passord ved sending av e-post - kun ved mottak. Løsningen er å konfigurere e-postprogrammet til å logge på med brukernavn og passord også ved sending av e-post.

Fremgangsmåten for dette vil variere alt etter hvilken e-postklient man benytter. Dersom du er i tvil om hvordan du setter opp ditt e-postprogram til å logge på med ditt brukernavn og passord ved sending av e-post, anbefaler vi at du sjekker programvarens hjelpefunksjon/manual eller tar kontakt med forhandler hvor programvaren er kjøpt.